(PJESA 3): MALI I
OLIMPIT: PORTRETIZIMI I PARAJSËS NË ART
Kopshti i Edenit: Një mënyrë tjetër për të kuptuar parajsën
Nga Revista ARTSPER
Paraqitjet artistike të Kopshtit të Edenit ndryshojnë
gjerësisht ndaj portretizimeve të parajsës. Megjithëse, të dyja konsiderohen
parajsë në fenë e Krishterë, Kopshti i Edenit nuk ishte i lidhur me
përfaqësimin figurativ në të njëjtën mënyrë si parajsa. Ajo ishte në fakt
përfaqësim figurativ gjatë Rilindjes, e cila propagandoi me sukses mitin e krijimit.
Një nga shembujt më të famshëm të kësaj ishte gravura e ‘Adamit dhe Evës’ (1504)
e Albrecht Dürer. Shumë njerëz që e panë këtë gravurë besonin se ishin
dëshmitarë të paraqitjes së vërtetë të burrit dhe gruas së parë. Në mënyrë të
ngjashme, Bosch e eksploron këtë në triptikun e tij ‘Kopshti i Kënaqësive
Tokësore’ – një vepër në panel e cila fillon me Adamin dhe Evën në parajsë. Dürer
dhe Bosch ndoqën qasje të ndryshme për të paraqitur Edenin nga artistët të
cilët paraqitën parajsën. Megjithatë, ata ende mbetën brenda formulës së artit
fetar. Në këto raste, duke punuar për t’i bërë shkrimet biblike më të aksisesueshme
përmes përfaqësimit figurativ.
Piktura: Hieronymus Bosch, Kopshti Kënaqësive Tokësore, 1490-1500
Burimi:
https://blog.artsper.com/en/a-closer-look/mount-olympus-how-we-portray-paradise-in-art/
Copyright i përkthimit: www.enkeledasuti.com
Përzgjodhi dhe përktheu Enkeleda Suti.