(PJESA 4): MALI I
OLIMPIT: PORTRETIZIMI I PARAJSËS NË ART
Kur u ndanë nga tradita portretizimet e parajsës?
Nga Revista ARTSPER
Në shumë mënyra, portretizimet tona të parajsës në art kanë
qenë reflektime të shoqërisë së kohës. Shoqëria e shekullit të 19-të kaloi në
laicizëm. Për pasojë, koncepti i parajsës ndryshoi në formën e tij moderne tokësore.
Kjo reflektohet në veprat e ndryshme të peridhës, për shembull, ‘Fushat e
Parajsës’ së John Martin. Megjithëse, të frymëzuara nga paraqitja hyjnore e ‘Gjykimit
të Fundit’ të Shën Xhonit, Martin u largua nga paraqitja qiellore e parajsës. Në
vend të kësaj ai zgjodhi të paraqiste natyrën në të gjithë alegorinë e saj,
duke përfshirë edhe malin e Olimpit.
Kjo tendencë vazhdoi në shekullin e 20-të me ‘Parajsën Tokësore’
të Pierre Bonnard. Mes eksplorimit të
gjallë të ngjyrës dhe ndriçimit, Bonnard ilustronte një gamë kafshësh, duke përfshirë
një gjarpër kopshti thuajse të padallueshëm. Kjo është një parodi e gjarprit
biblik të Edenit. E pikturuar në konteksitn e Luftës së Parë Botërore, vizioni
arkadian i Bonnard-it është më pak edenik se veprat që i kanë paraprirë asaj.
Rrjedhimisht, kjo është një dëshmi e natyrës kalimtare të kupitmit tonë për
parajsën.
Piktura 1: John Martin, Fushat e Parajsës, 1851
Piktura 2: Pierre Bonnard, Parajsa Tokësore, 1916-1920
Burimi:
https://blog.artsper.com/en/a-closer-look/mount-olympus-how-we-portray-paradise-in-art/
Copyright i përkthimit: www.enkeledasuti.com
Përzgjodhi dhe përktheu Enkeleda Suti.