Arabeskë me lule…
Eroticizmi i grave nudo…
Sensualiteti i formave të bimëve…
Nga REVISTA ARTSPER
I shfaqur njëkohësisht në fillim të shekullit të 20-të në
shumë vende evropiane, Art Nouveau ishte reflektim i një industrializimi të
tepruar dhe se si ishte harruar natyra e jetës së përditshme.
Tashmë në shekullin e 19-të ishte e mundur që të shikoheshin
shenja të një kërkimi për një stil të ri artistik, evolucioni i një stili
pikturimi drejt diçkaje më të re, më natyrale dhe më të ndjeshme. Kishte një përpjekje
për të hequr dorë nga dominimi i klasicizmit, nga modelet e ngurta dhe pesha e
traditës artistike. Ernst Haeckl mund të konsiderohet pararëndësi i lëvizjes.
Ai ishte i pari që paraqiti gocat e detit, lulet, bimët dhe qenie të tjera të
gjalla në një tabelë vizatimi. Fillimisht benda një konteksti shkencor, këto
paraqitje jostatike të jetës i magjepsën aktorët e ardhshëm të Art Nouveau për
distancën e tyre nga teoria klasike dhe nga përfaqësimi artistik.
Ernst Haeckl nuk ishte vetëm. Art Nouveau u përhap
gradualisht në Angli dhe në Francë ajo u shfaq nën disa media të ndryshme.
Pikturat, arkitektura, gravurat, bizhuteritë, mobiljeritë…çdo gjë mund të përdorej
për të shprehur fluiditetin e hapësirës, kurbat e bimëve dhe rigjallërimin e
natyrës. Kjo ishte llindja e një stili me gamë të gjerë Arti.
Ky stil i ri artistik bashkoi artistët pas një erë lirie
dhe rigjallërimi. Rinia e përfaqësuesve të lëvizjes i dha asaj një karakter jo
detyrues që lejonte çdo gjë që vinte si një reflektim përkundrejt çdo gjëje që është
e sistematizuar, tradicionale, dhe e pritur. Midis shumë të tjerëve, ne mund të
citojmë Alfons Muscha për portretet e tij të Sarah Bernhardt, Emile Gallé për
shkollën Nancy, René Laliquepër për bizhteritë e tij, Samuel Bing si pararendës
i lëvizjes në Paris, Hector Guimard për hyrjet në metrotë e Parisit.
Në zemër të Art Nouveau, jeta e shprehte vetveten nëpërmjet
shumë arabeskëve me lule, eroticizmit të grave nudo dhe sensualitetit të formave
të bimëve. Ky stil artistik lulëzoi mbi dallimet dhe diversitetin e krijuesve të
saj. Art Nouveau e gjeti shprehinë jo tek uniformiteti, por tek diversiteti i
stileve dhe i gjinive që e përbënin atë. Art Nouveau ishte një stil artistik me
gamë të gjerë i cili mund të klasifikohej gjithashtu edhe si art qyteti, duke
qenë se shpesh është argëtuese ta gjesh atë në godina që ne i shikojmë çdo ditë.
Ndërtesat kryesore të Art Nouveau që konsiderohen vende të trashëgimisë botërore
të UNESCO-s ndodhen në Bruksel dhe në Barcelonë dhe janë dizenjuar nga
arkitekti i famshëm Antonio Gaudi.
Burimi:
https://blog.artsper.com/en/a-closer-look/art-nouveau-or-the-introduction-of-sensibility-into-art/
Përzgjodhi
dhe përktheu – Enkeleda Suti.