ARTArtsper5 ARTISTËT QË E KONSIDEROJNË TË ZEZËN NJË NGJYRË:...

5 ARTISTËT QË E KONSIDEROJNË TË ZEZËN NJË NGJYRË: Pierre Soulages, Mark Rothko, Jackson Pollock, Richard Serra, Henri Matisse

-

Nga REVISTA ARTSPER  

 

Që nga antikiteti, e zeza është lidhur ngushtësisht me melankolinë,
cinizmin dhe çmendurinë. Ndonëse, e zeza mund të marrë konotacione të trishtuara
dhe të errta në kulturën tonë, historia e kësaj ngjyre është më e nuancuar sesa
thjesht këto ide. Në shkrimet e miteve të famshme, pas pëvojës së natës vjen
qartësia ngazëllyese e së vërtetës. Magjepsja e artistëve me të zezën është një
tematikë e zakonshme nëpër historinë e artit, duke qenë se shumë artistë e kanë
vëzhguar atë.

 

Në vitin 2016, Anish Kapoor fitoi të drejtat ekskluzive të
“Vantablack”, hija më e errët, përkundër zemërimit të madh të artistëve dhe kritikëve
të cilët bënë shumë zhurmë për monopolin mbi këtë ngjyrë. Duke qenë se,
polemikat mbi ngjyrën e zezë ende vazhdojnë edhe sot, Artsper po riviziton disa
artistë të cilët ishin të magjepsur nga historia e kësaj ngjyre dhe të të
gjitha nunacave të saj.

 

1. PIERRE SOULAGES 

Është e
pamundur që të mendojmë për ngjyrën e zëzë pa menduar për
Pierre
Soulages
. Mjeshtri i madh njihet si një nga
figurat kryesore të abstraksionit dhe ai është artisi i gjallë më i madh
francez. Veprat e Soulages përdorin ngjyrën e zëzë në të gjitha hijet e saj
variuese. Për të, e zeza nuk është kurrë tërësisht thjesh e zëzë.

 

Intensiteti
i saj ndryshon sipas dimensioneve të mbështetjes, formës dhe teksturës së saj.
Një nga konceptet e tij më të njohura është “Outrenoir”, që ai e filloi në
vitin 1979, kur ai filloi të mbulonte të gjithë sipërfaqen e telajos së tij me
një shtresë të trashë boje të zezë. Paradoksalisht, ajo që është në lojë në
pikturat e zeza të Soulages-s është drita.

 

Drita e
reflektuar mbi sipërfaqen e këtyre pikturave, dhe reflektimet nga brazdat,
kurrizet dhe teksturat e buta. Përzierja optike ndërmjet ndriçimit të
reflektimeve dhe të së zëzës e bën një paletë pastërtisht të zëzë që të shfaqet
e variueshme. Për pasojë, çdo pikturë është një përvojë unike dhe nuk mund të
vlerësohet plotësisht në fotografi: “Këtu, është drita ajo që buron nga vetë e
zeza, dhe që rezonon, ndriçon, duke u kthyer në diçka të animuar nën sytë e shikuesit,
që mund të shikojnë format të shfaqen dhe të zhduken.”.  

 

2. MARK ROTHKO 

E zeza është
gjithashtu ngjyra dhe toni që
Mark
Rothko
 (1903-1970) zgjodhi për pikturat e tij të famshme të Zeza. Kjo seri ishte
e fundit përpara vetëvrasjes së tij tragjike, duke krijuar kështu një lidhje të
drejtpërdrejtë ndërmjet ngjyrës së zezë dhe gjendjes së tij mendore të depresionit
paranojake. Megjithatë, për Rothko, e zeza është një ngjyrë pozitive.

 

Gjatë viteve
1960, një koleksioniste e pasur vizitoi studion e tij ku artisti kishte ekspozuar
veprat e tij. Atje ajo gjeti vetëm piktura të zeza me sipërfaqe të sheshta të zeza.
E hutuar ajo komementoi: “Për të qenë e sinqertë, unë po kërkoja diçka të kuqe,
apo rozë, diçka pak më të gëzueshme”. Së cilës Rothko iu përgjigj: “Rozë, e
kuqe, e verdhë, portokalli? A nuk janë ato ngjyrat e ferrit?”

 

3. JACKSON POLLOCK 

Pollock
është gjithashtu i famshëm për serinë e tij të pikturave të Zeza. Ne mund të
shikojmë një gërshetim të thellë të linjave të zeza të spërkatura përdhunshëm nëpër
sipërfaqen e telajove. Pavarësisht kësaj, ideja që e gjitha kjo ishte spontane
nuk është e vërtetë, duke qenë se Pollock e shqyrtonte me kujdes çdo kompozim
dhe vendin e linjave përpra pikimit dhe derdhjeve në stilin e tij të famshëm të
aplikimit të bojës.

 

Disa
insitutcione, duke përfshirë Muzeun e Artit të Dallas-it, janë dakord se kjo është
seria më e rëndësishme që Pollock ka krijuar. Plotësisht të panjohura krahasuar
me pjesët e tij shumëngjyrëshe, pikturat e zeza të Pollock-ut shënjojnë një tranzicion
të rëndësishëm në jetën e tij.

 

4. RICHARD SERRA 

Për Richard
Serra
, e zeza është një ngjyrë që e ndryshon gjithmonë një
hapësirë. Ajo dominon të dyja dritën artificiale dhe natyrale, e cila mban vetë
hapësirën e saj dhe lidhet gjithmonë me një hapësirë të madhe kompozimet e së
cilës ajo modifikon.

 

Sipas artistit,
“e zeza është mënyra më e lehtë për të shënjuar një zonë të bardhë, qoftë nëse
përdoret qymyr druri apo grafit.” Në një mënyrë më abstrakte, ajo është gjithashtu
mënyra më e thjeshtë për të shmangur asociimin e ideve.

 

Serra
shpjegon se “është e mundur të mbulosh një sipërfaqe me të zezë pa frikën e
keqinterpretimeve metaforike.”

 

5. HENRI MATISSE 

Henri
Matisse
, mjeshtri i pakundërshtueshëm i ngjyrës,
nëpërmjet përdorimit të së zezës gjeti një metodë të shprehjes që është konsistente
me kërkimin e tij të vazhdueshëm për thjeshtësinë dhe pastërtinë, karakteristike
e veprave të tij.

 

E zeza dhe
nuancat e saj të shumëfishta i mundësuan atij gamën e domosdoshme për të paraqitur
një fytyrë, një nudo, gjethet e vdekura.  

 

I famshmë
si piktor dhe skulptor, ky mjeshër i madh është më pak i njohur si vizatues,
edhe pse ai ka skalitur 900 gravura dhe ka ilustruar më shumë sesa 90 libra. I
gjithë universi i Henri Matisse na shfaqet e zëzë në të bardhë, e bardhë në të
zëzë.
 

Në përfundim, e zeza
nuk është konsideriuar gjithmonë një ngjyrë nëpër historinë e artit, por sot është
e pamundur që të mos ta konsiderojmë atë si të tillë për shkak të artistëve të
cilët e kanë ngarkuar at
ë me simbolizëm. Sigurisht që, këta pesë artistë nuk janë
të vetmit që përdorin ngjyrën e zezë në veprat e tyre, ata janë të shoqëruar
nga shumë talente të tjera.

 

(Imazhi 1: Pierre Soulages, 1984, fotografia nga Auriol Ginest)

 

(Imazhi 2: Mark Rothko, 1964, Nr. 6 (?), Kate Rothko Prizel dhe Christopher Rothko)

 

(Imazhi 3: Jackson Pollock, 26A E zezë dhe e bardhë, 1948)

 

(Imazhi 4: Richard Serra, 2016, Galeria Gagosian,
fotografia nga Zarko Vijatovic)

(Imazhi 5: Henri Matisse, 1950-1952, Voile de calice noir, Gouache
sur papier marouflé sur toile)

 

Burimi:

https://blog.artsper.com/en/get-inspired/5-artists-for-whom-black-is-a-color/

 

Përzgjodhi dhe përktheu – Enkeleda Suti. 

 

PËRGJIGJU

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutem shkruani emrin tuaj këtu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Të fundit

KOLEKSIONIZMI SI FENOMEN | Nga ARTAN SHABANI

KOLEKSIONIZMI SI FENOMEN Koleksionizmi i artit është një fenomen që daton me antikitetin greko-romak dhe me kalimin e kohës koleksionizmi...

Me trupin tend te mornicuar / Nga Joyce Mansour

E hapa koken tende Per te lexuar mendimet e tua I pertypa syte e tu Per te shijuar veshtrimin tend E piva gjakun...

Dua te fle krahe me krahe me ty, nga Joyce Mansour

Dua te fle krahe me krahe me ty Floket tone te gershetuar Sekset tona te bashkuara Me gojen tende per jastek Dua te...

Seria e re e pikturave nga Parlind Prelashi

Seria e re e pikturave nga Parlind Prelashi @p.prelashi #art #artist #love #drawing #photography #artwork #instagood #photooftheday...

Podcast me Adriana Puleshi – 25 December 2023, Live nga Tirana, ALB

Posterat - Podcast me Adriana Puleshi - 25 December 2023, Live nga Tirana,...

Podcast me Arif Lushi – 15 December 2023, Live nga Tirana, ALB

Posterat - Podcast me Arif Lushi - 15...

Duhet të lexoni

Ti mund të pëlqesh gjithashtu:
Rekomanduar për ty