(PJESA 3):KËMBËT TË
PARAT: KAZUO SHIRAGA DHE GUTAI, LËVIZJA RADIKALE E ARTIT QË BEFASOI JAPONINË
Lidhjet me Art Informel & Makinat
shitëse që shpërndanin art
Nga Prestigjozja
SHTËPIA E ANKANDEVE CHRISTIE’S
Lidhjet
me Art Informel
Në fund të viteve 1950, Yoshihara
vendosi të zhvendoste fokusin e vëmendjes së Grupit drejt Artit Informel, një
stil tejet natyral i Ekspresionizmit Abstrakt të Improvizuar, i cili u mor nën
mbrojtje nga kritiku francez dhe ish mbështetësi i Gutai-t, Michel Tapié.
Ndërmjet
viteve 1962 dhe 1972, numri i grupit u fry në 50, dhe në Osaka u themelua një
hapësirë e dedikuar veprave të tyre, e quajtur Gutai Pinacotheca. Përveç
ekspozimit të Grupit Gutai, galeria priti edhe artistët ndërkombëtarë të tillë
si Lucio Fontana, Guiseppe Capogrossi dhe Sam Francis. Aty erdhën gjithashtu edhe artistët Jasper Johns dhe Robert Rauschenberg, muzikanti John Cage dhe kritiku dhe
kuratori britanik i artit të Guggenheim në atë kohë, Lawrence Alloway.
Makinat
shitëse që shpërndanin art
Gjatë kësaj dekade fokusi i Grupit Gutai
u zhvendos gjithashtu sërish, këtë herë tek arti i multimedias. Ata instaluan
në mënyrë kolektive një makinë shitëse në një dyqan në Osaka ku vizitorët mund
të blinin vepra arti të krijuara nga një artist që qëndronte ulur brenda
konstruksionit, duke e transformuar rrjedhimisht aktin pasiv të shikimit të
artit në një ndërveprim.
‘Gjithashtu
ata filluan eksperimentimin me “materialet e gjetura” industriale dhe natyrore,
të tilla si llampa elektrike, celofan, tym dhe ujë me qëllim për të shtyrë
përtej kufijtë e artit të avantgardës,’ thotë Nyzam.
Imazhi:
Jiro
Yoshihara (1905-1972), Pa titull, 1971
Burimi:https://www.christies.com/features/The-Story-of-Gutai-9464-3.aspx
Copyright i përkthimit www.enkeledasuti.com
Përzgjodhi dhe përktheu Enkeleda Suti.