(PJESA 2):KËMBËT TË
PARAT: KAZUO SHIRAGA DHE GUTAI, LËVIZJA RADIKALE E ARTIT QË BEFASOI JAPONINË
Pikturat
me këmbë të Shiraga-s & Nga duke kërcyer nëpër letër tek skulpturat prej tallashi
Nga Prestigjozja
SHTËPIA E ANKANDEVE CHRISTIE’S
Pikturat
me këmbë të Shiraga-s
Gjatë
fazës së parë të Lëvizjes Gutai, nga viti 1954 deri në vitin 1961, Kazuo Shiraga u
pa si forca dominuese e lëvizjes. ‘Shiraga kërkonte të krijonte art në një mënyrë
siç nuk e kishte bërë askush tjetër më parë,’ shpjegon Nyzam. ‘Teknikat
dhe filozofia e tij pionere frymëzuan shumë artistë evropianë dhe amerikanë, të
tillë si Yves Klein and Georges Mathieu.’
Për
të krijuar vepra të tilla si Hokei dhe
Chigakusei Tekkyoshi, ai
qëndronte pezull me rripa mbi një telajo përballë një audience, duke performuar
krijimin e pikturës me këmbët e tij. Pavarësisht faktit se, shpesh kjo i
shkaktonte atij dhimbje, ai besonte se duke përdorur një pjesë të patrajnuar të
trupit të tij, vepra do të ishte më spontane dhe e çliruar nga tradita akademike.
Nga
duke kërcyer nëpër letër tek skulpturat prej tallashi
Anëtarët
e tjerë të Grupit Gutai ishin po aq shpikës. Saburo Murakami kërcente
nëpër faqet e mëdha të letrës; Atsuko Tanaka përdorte
këmbana dhe llampa drite në performancat e saj teatrale; Chiyu Uemae bënte
skulptura nga tallashi.
Themeluesi
i Gutai-t, Yoshihara – një dekadë më i vjetër dhe ndoshta më konservator sesa
kolegët e tij më të rinj – ishte një dishepull i përkushtuar i artit amerikan
të pas-luftës, dhe pikturonte në një mënyrë të ngjashme me Ekspresionizmin
Abstrakt. Ai i shkroi një herë Jackson Pollock,
duke sugjeruar se kishte koinçidenca ndërmjet pikturave të të dy artistëve, por
ai nuk mori kurrë një përgjigje.
Imazhi
1: Kazuo Shiraga
(1924-2008), Chigakusei Tekkyoshi, 1961
Imazhi
2: Chiyu Uemae (lindur më 1920), Pa
titull, 1964
Burimi:https://www.christies.com/features/The-Story-of-Gutai-9464-3.aspx
Copyright i përkthimit www.enkeledasuti.com
Përzgjodhi dhe përktheu Enkeleda Suti.