Tani dua t’ju flas per poezine e kinemase, kinemane poetike, artin e kinematografise.
Mendoj se arsyeja perse jeni sot ketu eshte sepse ju kerkoni qe une t’ju tregoj se cfare mendoj une per fimat, dhe se si mendoj une se duhen bere fimat, si mendoj une se duhen prodhuar filmat.
Cdo art, dhe kinemaja eshte nje art (edhe pse mund te jete, le te themi, ne nje pozicion me inferior); cdo forme arti ka elementin e vet specifik.
Cfare do te thote kjo?
Do te thote se ka nje permbajtje, nje subjekt, qe nuk korrespondon me thelbin e formave te tjera te artit, te aktiviteteve te tjera astitistike. Ne praktike, eshte ajo qe dallon nje forme arti nga nje tjeter.
Fotografia mund te jete nje forme arti. Ne te gjithe e njohim Cartier Bresson, nje gjeni ne kete fushe. Kemi pikturen, qe nuk mund te konkurroje me fotografine, ashtu sic fotografia nuk mund te konkurroje me pikturen. Cfare mund te behet ne film, nuk mund te behet ne asnje forme tjeter arti. Ajo qe mund te behet ne letersi, nuk mund te behet ne kinema. Perndryshe, nuk do te ekzistonin kaq forma te ndryshme arti, sepse do te ishte nje lemsh.
Une mendoj se filmi eshte e vetmja forme arti qe punon me konceptin e kohes. Nuk eshte se ai zhvillihet me kohen, sepse ato qe te gjitha e bejne kete: muzika, teatri, baleti, dhe aktivitetet e tjera artistike. Une i referohem kohes ne kuptimin literal (fjale per fjale).
Cfare eshte nje sekuence nga casti kur thua “aksion” deri tek “ndal”. Cfare eshte kjo? Eshte fiksimi i realitetit, kapja e thelbit te kohes. Eshte nje menyre per te ruajtur kohen e cila, ne teori, na jep mundesine per te ecur perpara dhe pas lirshem, per te gjithe perjetesine. Asnje forme tjeter arti nuk eshte ne gjendje qe ta fiksoje kohen sic ben kinemaja.
Rrjedhimisht, cfare eshte kinemaja?
Eshte nje mozaik i perbere nga koha.
Detaje, Dokumentari “Takim me Andrei Tarkovsky: Kinemaja eshte nje mozaik kohe”