Mendoj se, shumica e njerëzve që kanë besime fetare, janë
shumë më interesant sesa njerëzit që thjesht e jetojnë jetën përvjedhshëm, të tërhequr.
Ata jetojnë me një pushtet total, me këndvështrimet e tyre fetare dhe si pasojë
e kësaj nuk i bëj dot ballë admirimit, por edhe përçmimit tim për ta.
Francis Bacon, një nga piktorët më të shquar të shekullit
të XX-të, është magjepsur nga ideja e portretizimit të figurës së Papës, duke
iu rikthyer kësaj teme në mënyrë të përsëritur, përgjatë dy dekadave. Shpesh,
duke e paraqitur papatin si një figurë të paqëndrueshme e të munduar, ku
Francis duket se ka gjetur tek figura e Papës një tezë mesmerizuese të
tragjedisë dhe të madhështisë; njeriun në të gjithë shpalosjen e tij.
Duke e filluar në vitin 1949-të me pikturën ’Koka Nr. 6’,
portreti i Bacon-i për Papën, nga çastet më të gjata dhe monumentale të karrierës
së tij, duke e filluar me ’Papa Nr. 1’ ishte e para nga gjashtë pikturat që
Bacon realizoi në vitin 1961, si përgatitje për ekzpoitën e tij retrospektive
me Muzeun Tate, Londër që u hap në paranverë të viti 1962 me kritika të jashtëzakonshme.
’Studimi për Papën Nr. 2’, që tani është pjesë e koleksionit të Muzeve të
Vatikanit, në qytetin e Vatikanit, ekspozimi retrospektivë i punimeve të Bacon-it
me Tate, vulosën staturën e Baconi-t si një nga talentet më të jashtëzakonshme
të gjeneratës së tij.
Për këtë realizim Bacon-i ka gjetur frymëzim të madh tek
Diego Velazquez. Fiksimi i Bacon-it me portretin e Papës, të realizuar nga
Velazquez, çuan në riinterpretimin e veprës së mjeshtrit në një mënyrë më të
dhunshme për vetë kohën e tij. Bacon-i e mbushte murin e studios së tij me
fotografi të ndryshme të cilat ai i përdorte si një material burimor. Portreti
i Papës nga Velazquez-i jo vetëm që është një portret madhështor, por edhe një
nga pikturat më të rëndësishme dhe madhështore të të gjitha kohërave.
Paraqitja e Bacon-it për Papën, reflekton reputacionin e
tij. Ai ishte i akuzuar për nepotizëm, makutëri dhe shtypje të armiqve të tij. Vlerat
morale të papatit paraqiten në zgavrat e shformuara dhe shtrembërimet e syve
dhe me një kokë si ajo e një kufome. Ashtu si, në origjinalin e Velazquezi-t, kërcënimi
që paraqet ky Papë, është tejet i prekshëm, i dukshëm. Studimi për Papën Nr. 1,
është pamohueshmërisht i mbushur me tension, me një imazh të një force të jashtëzakonshme,
por edhe me një fare ndjesie parehatie. Ajo hedh dritë mbi pushtetin e errët
dhe të thellë, si edhe shërben si shembull i shkëlqyer i korpusit të veprave të
jashtëzakonshme të Francis Bacon.
Burimi:https://www.youtube.com/watch?v=ckmgEjJHbLo
Përzgjodhi dhe përktheu – ENKELEDA SUTI.