Francisco de Zurbaran, Shen Lusia, 1630, Galeria Kombetare e Artit, Uashington, Sh. B. A
Francisco de Zurbaran, 1598-1664, eshte nje nga piktoret me te rendesishem te epokes baroke ne Spanje. Se bashku me Diego Velazquez dhe Bartolome Esteban Murillo ai dominoi shekullin e 17-te, shpesh e referuar si epoka e arte spanjolle ne art. Ndonese Velazquez dhe Murillo gjithashtu u fokusuan tek portretet, tematikat mitologjike dhe skenat e zhanrit, Zurbaran shkelqeu kryesisht ne pikturat fetare te cilat ishin ne nje linje me idealet strikte te Kunder Reformimit. Veprat e tij mund t’i njihni nga subjekti, ndricimi dhe emocioni. Subjektet e tij ishin kryesisht figura te vetme, ne vecanti shenjtore, murgj, apostuj apo murgesha. Ata paraqiten me veshjet e tyre fetare perkundrejt nje sfondi te zi. Kontrastet e ndezura dhe te errta jane influencuar nga mjeshtri italian Caravaggio. Zurbaran njihet per lenien e nje pjese te madhe te tipareve te figures ne hije. Kur shihni pikturat e tij ju mund te mbyteni nga emocionet qe rrezatojne figurat e tij. Nga te zymta dhe asketike ne intense dhe ngazellyese. Pak artiste e kane kapur perkushtimin fetar ne menyre kaq te gjalle dhe te prekshme. Preferenca e Zurbaran-it per realizmin eshte gjithashtu i pranishem ne paraqitjen e Shen Lusise e cila u ndeshkua dhe vra ne shekullin e 3-te nga autoritetet romake per konvertimin e saj ne Krishterim. Refuzimi i saj per te hyre ne nje martese te arranxhuar dhe deshira per te mbetur e virgjer coi ne tortura brutale, syte e saj u shqyen jashte si ndeshkim. Duke qene se syte e saj u restauruan mrekullisht para varrimit te saj, Shen Lusia eshte shenjtja patrone e te verberve dhe problemeve te tjera te lidhura me syte. Shpesh Shen Lusia paraqitet me nje palme ne doren e saj si simbol i martirizimit. Ne doren tjeter ajo mban nje pjate ku qendrojne nje pale sy. Ky tribut kurioz i refetohet tortures dhe patronazhit te saj.
Perzgjodhi dhe perktheu Enkeleda Suti
Burimi: Via @lets_talk_about_art