BLACK
MOUNTAIN COLLEGE
Krijimi i njerëzve të “plotë” / Një shkollë pa nota dhe
provime
Nga THE ART STORY
Përmbledhje e “Black Mountain College”
Shkolla eksperimentale “Black Mountain College” u kthye në
një test për artin, muzikën dhe poezinë avantgardës së shekullit të 20-të. E themeluar
mbi parimet e ekuilibrimit të shkencave humane, arteve dhe punës manuale brenda
një strukture demkratike, shoqërore, misioni i shkollës ishte të krijonte njerëz
të “plotë”. Ajo tërhoqi një gamë mësuesish të spikatur, duke përfshirë artistët
e Bauhaus Josef dhe Anni Albers, kompozitorin John Cage, piktorin Willem de Kooning, dhe poetin Charles Olson. Me një
theks mbi punën ndërdisiplinore dhe eksperimentimin, studentë të tillë si Robert Rauschenberg, Cy Twombly, Ray Johnson, Kenneth Noland, dhe Ruth Asawa dhanë një kontribut
të konsiderueshëm ndaj artit të avantgardës. Pas thuajse 25 vitesh, shkolla u
mbyll për mungesë parash dhe studentësh, por rëndësia dhe trashëgimia e saj
vazhdoi të rritej deri në ditët e sotshme.
Idetë dhe arritjet kyçe
Edhe pse
nuk u realizua në mënyrë të përsosur, eksperimenti i “Black Mountain College” në
edukimin e qendërsuar tek komuniteti mbetet një nga trashëgimitë e saj më të rëndësishme.
Përvoja e edukimit në një mjedis shoqëror, ku hierarkitë tradicionale ndërmjet
fakultetit dhe studentëve ishte përmbysur, synonte mbushjen e studentëve
individual me një ndjesi të marrëdhënieve të tij apo saj me të tjerët dhe mjedisin.
Praktikisht
shkolla nuk kishte nota dhe provime, dhe studentët dizenjonin vetë planet dhe përqëndrimet
e kurseve të tyre. Ndonëse, kishte klasa në matematikë, psikologji dhe letërsi,
artet pamore dhe muzika ishin në zemër të kurrikulës së shkollës me qëllim për
të fuqizuar vendimmarrjen të cilën themeluesit e kuptonin si themelore për një
shoqëri demokratike.
Mësimet e mëparshme
të Josef Albers në Bauhaus ishin një kontribut i madh për kurrikulumin e arteve
në “Black Mountain College”, duke promovuar njëherësh artet dhe zejet, kishte
një theks të veçantë mbi proceset e bërjes me dorë. Për më tepër, Albers këmbëngulte
mbi ofrimin e trajnimit në fushat themelore të vizatimit dhe ngjyrës dhe ai promovoi
zbulimin dhe eksperimentimin. Detyrat e Albers-it inkurajonin prova të
kontrolluara me ngjyrën dhe materialet, por me ardhjen e John Cage,
eksperimentimi duke përdorur spontanitetin dhe metodat e rastësisë u bënë edhe
më popullore. Këto dy qasje ndaj të mësuarit patën një influencë afatgjatë në
artin e pas-luftës.
Josef Albers,
Anni Albers, Elaine
de Kooning, Willem de Kooning, Robert Rauschenberg, Cy Tëombly, Kenneth Noland,
R. Buckminster Fuller
Burimi: https://www.theartstory.org/movement/black-mountain-college/
Copyright i
përkthimit www.enkeledasuti.com
Përzgjodhi dhe përktheu
Enkeleda Suti.