Teoria e
surrealizmit mbështetet tek veprat psikanaliste nga Sigmund Freud. Nëpërmjet leximeve
të imazherisë së ëndrrave nga ana e tij, Freud hapi derën për artistët pamor që të shfrytëzonin
ambiguitetin e një objekti, duke eksploruar asociimet dhe implikimet, nëpërmjet
ballafaqimeve irracionale, sesa kuptimit fjalë për fjalë të vetë gjësë.
Nëna e
Magritte u vetvra duke u mbytur kur Magritte ishtë shumë i ri. Ajo u zulua me
fytyrën e vellosur nga fustani i saj me trupin e saj lakuriq. Piktura “Historia
Qëndrore” është një vepër shumë personale paraqet historinë e vetëvrasjes së nënës
së piktorit. Gruaja, fytyra e së cilës është e fshehur me një rrobë të bardhë
(gjithashtu e gjendur në disa nga pikturat e “Të dashuruarve” të Magritte) e ka
dorën e saj të majtë rreth fytit të saj sikur ajo po mbyt veten.
Objektet
këtu (vello, vegla muzikore, valixhja…) janë më pak një përfaqësim i
realitetit sesa një manifestim i mendimeve të Magritte. Vegla muzikore është e lidhur
me trupin femëror – pamja e saj statike dhe e ftohtë është si kufoma e vdekur e
gruas së mbytur. Megjithatë, ne mund të shikojmë që figura e gruas është më
shumë si gruaja e Magritte.
Burimi:
https://www.renemagritte.org/the-central-story.jsp
Përzgjodhi
dhe përktheu – ENKELEDA SUTI.