Eduard Manet, 1832-1883, beri dicka teresisht te re duke sfiduar teknikat tradicionale dhe duke zgjedhur subjekte nga ngjarje dhe rrethana te vet kohes se tij. Manet zhvilloi nje stil, duke krijiar forma jo nga nje perzierje graduale e toneve, por me zona diskrete te ngjyrave krah per krah. Megjithese, ai vizatonte mbi mjeshtrat e vjeter per strukturen, duke perfshire shpesh motivet e tyre, ai i dha atyre nje prekje ‘moderne’. Perqafimi i Manet-it qe Charles Baudelaire e ka quajtur ‘heroizmi i jetes moderne’ dhe menyrat e tij te guximshme me bojen frymezuan impresionistet e ardhshem. Le dejeuner sur l’herbe konsiderohet nga shume si pika e fillimit per Artin Modern. Megjithate, ajo u refuzua nga juria e Sallonit te 1863 dhe provokoi shume perqeshje. Ne vitin 1865, Manet shkaktoi nje skandal tjeter ne Sallon. Ne vepren e tij Olimpia, Manet ripunoi temen tradicionale te nudos se shtrire femerore. Paraqitja e nje gruaje nudo pa referenca mitologjike ose alegorike ishte dicka e turpshme ne syte e publikut te atyre diteve. Fakti qe Manet zgjodhi nje telajo ne madhesi te madhe, normalisht i rezervuar per subjektet fetare, historike dhe mitologjike per te paraqitur ne menyre te supozuar nje prostitute te klases se ulet nuk eshte se e ndihmoi edhe aq shume. Dhe pastaj ishin ‘fashat e bojes’ se Manet-it. Vepra e tij dukej si e paperfunduar. Aspektet tradicionale te piktures u injoruan gjeresisht. Manet keshtu nderonte Venusin ne gjume te Giorgione-s, Venusin e Urbinos te Ticianit dhe Maya-n e Goya-s. Refuzimi i Manet per t’u konformuar me traditen e ben ate ‘de facto’ lider te avantgardes.
Perzgjodhi dhe perktheu Enkeleda Suti.